Du er her: Startsiden > Referanser og eksempler
Referanser
Eksempler
Mills:
Alle hadde bidratt. IT-avdelingen i Mills ville presentere og selge inn sin strate-giske IT-plan til konsernledelsen. Responsen uteble. Da kom de på ideen å for-mulere planen som en fortelling: Hvordan blir det å jobbe i Mills om fem år fra nå, dersom vi gjør det som står i planen? De omformulerte tekniske faguttrykk om DB2, kuber og repository til fire historier om en vanlig hverdag for ansatte. Hva blir utfordringen, hvor står kampen og hva kan IT bidra med. Løsningssalg per excellence.
NHO:
NHO ville ikke bare prate, men gjøre noe for kvinner som ønsket styreverv eller fart i karrieren. De startet programmet ”Female Future”, hvor storytelling var en del. Hensikten var å hjelpe kvinnelige ledere i å stå frem og formulere budskap på en kraftfull måte, bli hørt og husket.
KRD:
KRD (Kommunal og regionaldepartementet) valgte ut 8 kommuner for å skape grobunn for kreativitet og nye, effektive løsninger. Prosjektet gikk over tre år og skulle ende med en sluttrapport. Leser folk sluttrapporter? Kanskje. I tillegg skrev vi historien om programmet. Istedenfor analyse og utredning, en fortelling om mennesker i en kommune som vil noe.
Nordea:
Nordea selger penger, prosenter og betingelser. Men hvordan differensiere seg fra konkurrentene? Få rådgiverne til å fortelle kundehistorier … ” om en kunde som liker på deg. Og nå skal du høre hva vi foreslo …” Renter og betingelser går ut på dato, de gode historiene består.
Andre:
|
|